Veel gestelde vragen

Hier kunt u een greep vinden van de meest gestelde vragen.
Mocht u nog een andere vraag hebben, stel ze gerust via ons contactformulier, wij beantwoorden ze graag.

1. Hoe weet ik zeker als mijn bestelling geregistreerd is ?

Als de bestelling bij ons in het systeem geregistreerd is, krijgt u van ons een bevestigingsmail met de detail van uw bestelling en uw betaling.

2. Kan ik producten retourneren ?

Ja, binnen 14 kalenderdagen na aflevering van het product kan U zonder opgave van reden het product retourneren. Let wel dat het retourrecht niet van toepassing is op verbruiksgoederen. Concreet betekent dit dat onze theeën niet geretourneerd kunnen worden, al onze accessoires echter wel.

3. Hoe een product retourneren ?

Binnen de 14 kalenderdagen meldt U ons dat U zich op het herroepingsrecht wil beroepen. Dit kan via de gewone post of per e-mail. U stuurt vervolgens het product terug. De kosten van terugzending zijn ten Uwen laste. Na ontvangst van het product in goede staat, verbinden wij ons ertoe het aankoopbedrag, inclusief de eventueel betaalde verzendingskosten, terug te storten op het door U opgegeven bankrekeningnummer, en dit uiterlijk binnen 30 kalenderdagen.

4. Kan ik een bestelling afhalen ?

Ja natuurlijk. Van zodra Uw bestelling klaar is, wordt U hiervan op de hoogte gebracht via e-mail. Dan kunt u uw bestelde producten komen afhalen in onze winkel tijdens de openingsuren.

1. Hoe kan ik betalen ?

Je kunt bij ons betalen met bancontact en via uw vertrouwde banken KBC, ING en Belfius.
Eens je de bestelling bevestigd hebt, zal je doorverwezen worden naar de bank van uw keuze en kunt u via uw vertrouwde bankomgeving betalen.

U kunt er ook voor kiezen om via overschrijving te betalen. Dit is niet de snelste manier. Uw bestelling zal pas worden verzonden als de betaling is geregistreerd bij onze bank. Dit kan tot 2 werkdagen duren.

2. Is het veilig online te betalen ?

Ja zeker.
Onze site is via ssl versleuteling volledig beveiligd. Dit kun je zien aan het slotje in de adresbalk van uw browser.
Eens je na bevestiging van uw bestelling doorverwezen wordt naar de bank van uw keuze is het de beveiliging van uw eigen bank die het van ons overneemt.
Zo ben je altijd 100% zeker van een veilige transactie.

1. Hoeveel bedragen de verzendkosten ?

Voor binnenlandse verzendingen bedragen de verzendkosten :

Tot €20 = €5,60
Tot €30 = €4,60
Tot 40€ = €3,60
Tot 50€ = €2,60

Indien u een bestelling plaatst van meer dan 50€ dan verzenden wij uw bestelling gratis.

Voor buitenlandse verzendingen gelieve contact op te nemen met ons op info@vitatea.be

2. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten ?

Al onze verzendingen gebeuren via BPost.
Van zodra uw bestelling en betaling binnenkomt in ons systeem, zal deze worden verzonden binnen de 2 à 3 werkdagen.

3. Kan ik een bestelling afhalen ?

Ja natuurlijk, u betaald uiteraard geen verzendkosten dan.
Van zodra Uw bestelling klaar is, wordt U hiervan op de hoogte gebracht via e-mail.
Dan kunt u uw bestelde producten komen afhalen in onze winkel tijdens de openingsuren.